株式会社ベルシステム24ホールディングスとソニーCSLは、独自開発の人工知能(AI)技術により業務効率改善に 寄与するコンタクトセンター運用に特化したサービスの提供を開始しました。
このサービスは、コンタクトセンター業務での利用に特化した高精度なAI検索エンジン「Mopas™(モーパス)」と、AIナレッジメンテナンス機能「Knowledge Creator™(ナレッジクリエーター:特許出願中)」で構成され、 顧客からのメールでの問い合わせ対応業務の効率化と削減につなげるものです。
この取り組みを皮切りに、両社の強みやノウハウを活用して、コンタクトセンター運用における業務効率向上やコミュニケーターの負担軽減、顧客の 利便性向上を目指します。
BELLSYSTEM24 Holdings, Inc. and Sony Computer Science Laboratories, Inc. have launched a new service specialized in contact-center operations. This new service contributes improving operational efficiency through the use of newly developed artificial intelligence (AI) technology.
With Mopas™, a high-precision AI search engine specialized for contact-center operations, and Knowledge Creator™(patent pending), a feature that enables AI-enhanced knowledge maintenance, this service improves efficiency and reduces the operations necessary to respond to email inquiries from customers.
To solve those problems and develop an optimal AI for practical customer-service operations, BELLSYSTEM24 and Sony CSL have jointly developed an original AI by combining BELLSYSTEM24's knowledge of the on-site flow of contact-center operations and Sony CSL's knowledge of AI research. Through this development, the two companies aim to improve the efficiency of operations, reduce the strain on contact-center employees, and improve customer-friendliness in contact-center operations.